piątek, 10 stycznia 2014

Krem jaglano-marchewkowy

Moja przygoda z kasza jaglana rozpoczęła się od bloga Gotuj zdrowo.  Kiedy przeczytałam na nim o jej dobroczynnych właściwościach, od razu zapragnęłam wprowadzić ją do swojego jadłospisu. Dodatkowo zachęcały do niej świetne przepisy i jeszcze lepsze zdjęcia, naprawdę gorąco polecam tego bloga. Ja dziś zdecydowałam się na zupę jaglano-marchewkową. Kremy przygotowuję od dawna, jednak nigdy wcześniej nie przyszło mi do głowy, aby wykorzystać do nich kaszę jaglaną. Dla mnie to naprawdę świetne odkrycie, bo niejednokrotnie po zmiksowaniu, żałowałam, że wcześniej nie odlałam odrobiny wody. Myślę, że gdybym wtedy wiedziała o takim zastosowaniu kaszy, na pewno użyłabym jej do zagęszczenia zupy, z korzyścią dla smaku (jaglana jest pyszna)! :)

Krem jaglano-marchewkowy
(na podstawie Gotuj zdrowo )

Składniki na 2 porcje:

- 400g marchewki
- 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej*
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 1 łyżka oleju roślinnego lub sklarowanego masła
- szczypta kurkumy
- 1 łyżeczka curry
- szczypta gałki muszkatołowej
- szczypta cayenne
- sól

Do podania:

- 1/2 szklanki groszku**
- kilka posiekanych migdałów
- listki świeżej mięty 
- 1 łyżka masła/ jogurtu/ oliwy z oliwek

* o tym, jak gotuję kaszę pisałam przy okazji TEGO przepisu
** użyłam mrożonego groszku, który zalałam wrzątkiem i odstawiłam na 10 minut

Marchewkę umyć, obrać, pokroić w talarki, wrzucić do garnka, zalać wodą (taką ilością, aby przykryć warzywa), odrobinę posolić. Gotować do miękkości ok. 30-40 minut.

Na patelni rozgrzać 1 łyżkę tłuszczu. Posiekać cebulę wraz z czosnkiem, wrzucić na rozgrzany olej i zeszklić. Odstawić z ognia.

Groszek rozetrzeć widelcem z 1 łyżką masła / jogurtu/ oliwy z oliwek, dodać listki mięty.

Ugotowaną marchewkę, wraz z wodą (jeżeli uważacie, że nalaliście za dużo wody na początku, to można asekuracyjnie jej część odlać do szklanki, później dolewać ją w trakcie miksowania, w zależności od preferowanej przez nas konsystencji zupy), podsmażoną cebulą z czosnkiem, ugotowaną kaszą oraz przyprawami zmiksować na gładki krem. Doprawić solą do smaku.

Zupę podawać z groszkiem i migdałami.


Przepis bierze udział w akcji "Kasza jaglana na salonach":

2 komentarze:

  1. W którym momencie należy dodać kaszę jaglaną? Nic o niej nie ma w przepisie właściwie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, już poprawiłam, dzięki za uwagę. Kaszę dodajemy przed zmiksowaniem zupy ;)

      Usuń