piątek, 21 lutego 2014

Pecan Pie

Od zawsze chciałam spróbować pecanów, ale z uwagi na cenę i trudną dostępność, nie było mi to dane. W końcu niedawno udało mi się zdobyć ich całkiem sporą ilość. Od razu wiedziałam jak je wykorzystam. Już kiedyś piekłam tę tartę, ale z orzechami włoskimi, była równie pyszna ;) Jeżeli chodzi o różnicę pomiędzy orzechami włoskimi a pecanami, to moim zdaniem te drugie nie mają gorzkiego posmaku, są wręcz lekko słodkie. Wracając do samej tarty to świetny przepis, smakowała wszystkim bez wyjątku i zniknęła w mgnieniu oka! :)


Pecan Pie
(na bazie Moich Wypieków)
 
Składniki na formę o średnicy 25 cm:
 

Kruche ciasto:

- 185 g mąki
- 50 g cukru pudru
- 125 g zimnego masła
- 1 żółtko
- 1 łyżeczka zimnej wody

Nadzienie:

- 200 g pecanów
- 6 żółtek
- 120 g golden syrup
- 60 g dark muscovado
- 90 g masła, roztopionego
- 1/4 szklanki (60 ml) kremówki

Składniki na ciasto kruche wyrobić, uformować kulę, zawinąć w folię spożywczą, wstawić do lodówki na minimum 30 minut.

Piekarnik nagrzać do 180 stopni.

Schłodzone ciasto cienko rozwałkować, wyłożyć nim formę do tarty, spód podziurkować widelcem. Piec przez około 20 minut, do lekkiego zarumienienia.

Wszystkie składniki nadzienia, poza orzechami, zmiksować blenderem na gładką masę. 

Pecany ułożyć na podpieczonym spodzie, delikatnie wylać na nie słodką masę. 

Piec w temperaturze 180 stopni przez 25-30 minut.

5 komentarzy:

  1. Te orzechy rzeczywiście są podobne w smaku do włoskich ale 100 raz wolę ich smak! Po włoskich coś mnie tak język poszczypuje hehe ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wcale się nie dziwię, że tak szybko zniknęła. Wygląda niezwykle apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda pięknie! szkoda, że pekany są w Polsce tak trudno dostępne i drogie bu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W biedronce są teraz przecenione z 10 na 3 zł za 75 gram. Widocznie nikt ich nie kupował i tak drastycznie opuścili cenę. Kupiłam już z 10 opakowań ;)

      Usuń
  4. Wygląda bardzo elegancko :) Nigdy jeszcze nie próbowałam pekanów. Ciekawa jestem ich smaku :)

    OdpowiedzUsuń